Rola Rzecznika Konsumentów w zakresie ochrony interesów konsumentów.
W ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014r. znajdziemy regulacje poświęcone relacji konsumentów z przedsiębiorcami w przypadku niezgodności towaru z umową. Kodeks cywilny natomiast nadal reguluje rękojmię za wady i gwarancję. Konsumenci mogą wszakże stosować przepisy o rękojmi za wady do towarów, które nie zostały objęte nową regulacją ustawy o prawach konsumenta.
Jeżeli towar zakupiony przez Ciebie jest niezgodny z umową, możesz złożyć reklamację z:
Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest zobowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
Uprawnienia konsumenta:
Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili.
Konsumencie jeśli masz problem z firmą z innego kraju UE to Europejskie Centrum Konsumenckie bezpłatnie pomoże Ci w sprawach transgranicznych w sposób pozasądowy.
Pamiętaj Konsument, który zawarł umowę na odległość (Internet, telefon) lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny. Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa podczas nieumówionej wizyty przedsiębiorcy w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu konsumenta albo wycieczki, termin do odstąpienia od umowy wynosi 30 dni.
Brak możliwości odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej w lokalu przedsiębiorcy (stacjonarnie). Zwrot zależy od prowadzonej Polityki sklepu, dobrej woli sprzedawcy.
Pamiętaj po zmianach wprowadzonych 1 stycznia 2023r. przedsiębiorca ma obowiązek uwidocznić obok informacji o obniżonej cenie również informację o najniższej cenie tego towaru lub usługi, jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Starostwo Powiatowe w Starachowicach
ul. dr Wł. Borkowskiego 4
27-200 Starachowice
II p. pok.212, tel. 41 276 09 30