W sytuacjach wyjątkowych, możliwa jest osobista wizyta w starostwie, ale po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym. Mając na względzie bezpieczeństwo mieszkańców bardzo prosimy aby w ten sposób załatwiać wyłącznie sprawy pilne, których nie da się załatwić bez osobistej wizyty w urzędzie.
Wyjątkiem są sprawy niezbędne, związane z: wydawaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych oraz innych dokumentów komunikacyjnych; a także decyzjami architektoniczno-budowlanymi i innymi, związanymi z inwestycjami, np. dotyczącymi ochrony środowiska. Te sprawy od 22 kwietnia br. załatwiane są osobiście. Ale również po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznie dnia i godziny takiej wizyty w starostwie.
Urząd zobligowany jest do zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańcom. Dlatego do budynku starostwa wpuszczane są pojedynczo osoby, które wcześniej umówiły się na wizytę. Zapewniony jest dla nich płyn do dezynfekcji i środki ochrony osobistej. Jednocześnie przypominamy o obowiązku noszenia maseczek przez interesantów. Obsługa odbywa się na parterze, przy okienku kancelarii ogólnej, gdzie schodzą pracownicy merytoryczni z poszczególnych wydziałów (w zależności od sprawy). W chwili obsługiwania na korytarzu może przebywać tylko jedna osoba.
Wyjątkiem jest wydawanie dowodów i odbiór tablic rejestracyjnych, które odbywa się przez boczne wejście do Wydziału Komunikacji i Dróg - od strony pogotowia, po wcześniejszym umówieniu telefonicznym.
Równocześnie przypominamy o wydłużonych terminach (do 180 dni) na rejestrację pojazdu używanego sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej oraz na zawiadomienie starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu, a także zachowaniu ważności prawa jazdy, uprawnień do kierowania pojazdami, szkoleń okresowych, badań lekarskich i psychologicznych do pracy na stanowisku kierowcy, czy pozwoleń czasowych i tablic rejestracyjnych, których termin ważności upłynął w okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii. Na dopełnienie formalności kierowcy mają 60 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii należy dopełnić formalności.
Poniżej zamieszczamy szczegółowy wykaz telefonów do starostwa powiatowego, podkreślając że w sprawach innych niż sprawy z zakresu komunikacji i budownictwa, podstawową formą kontaktu pozostaje nadal kontakt telefoniczny, elektroniczny oraz za pośrednictwem platformy ePUAP.
Obszar działania |
Rodzaj sprawy |
Jak załatwić sprawę |
Kontakt |
Komunikacja |
Prawa Jazdy /Uprawnienia/ Ośrodki Szkolenia Kierowców |
Osobiście - wyłącznie po uprzednim kontakcie telefonicznym w celu umówienia wizyty w urzędzie. |
(41) 276 09 03 |
Rejestracja /przerejestrowanie pojazdów |
Osobiście - wyłącznie po uprzednim kontakcie telefonicznym w celu umówienia wizyty w urzędzie. |
(41) 276 09 33 (41) 276 09 05 |
|
Odbiór stałego dowodu rejestracyjnego pojazdów, wtórniki, adnotacje - gaz, hak itp. |
Osobiście - wyłącznie po uprzednim kontakcie telefonicznym w celu umówienia wizyty w urzędzie. |
(41) 276 09 04 |
|
Zbycie/nabycie pojazdu |
|
(41) 276 09 04 SP_STCE/skrytkaESP |
|
Transport (Licencje i Zezwolenia), Transport publiczny |
|
(41) 276 09 38 e-mail: [email protected] |
|
Organizacja Ruchu na drogach Powiatowych / Stacje Kontroli Pojazdów |
|
(41) 276 09 38 |
|
Geodezja |
Wydawanie wypisów |
Wnioski należy składać:
Wysyłka dokumentów - na adres wskazany we wniosku, |
(41) 276 09 07 SP_STCE/skrytkaESP |
Sprzedaż materiałów państwowego zasobu geodezyjnego |
Wnioski należy składać:
Wysyłka dokumentów - na adres wskazany we wniosku, |
Mapa zasadnicza (41) 276 09 08
Mapa ewidencyjna (41) 276 09 07
SP_STCE/skrytkaESP |
|
Obsługa rzeczoznawców majątkowych (wydawanie danych |
Wnioski należy składać:
Przekazanie baz danych rcwin - na adres e-mail. |
(41) 276 09 07 e-mail: [email protected] SP_STCE/skrytkaESP |
|
Obsługa jednostek wykonawstwa geodezyjnego (przyjmowanie zgłoszeń robót |
Złożenie zgłoszenia:
Przekazywanie operatów do weryfikacji - drogą pocztową, możliwe w urzędzie po uzgodnieniu telefonicznym. |
(41) 276 09 08 |
|
Przeprowadzanie narad koordynacyjnych (tylko |
Wnioski i dokumentację należy składać:
|
(41) 276 09 08 |
|
Nieruchomości, leśnictwo |
Zadania określone przepisami prawa |
Interesanci przyjmowani są po uprzednim telefonicznym umówieniu się z pracownikiem merytorycznym. |
Sprawy z zakresu leśnictwa, ochrony środowiska, ochrony przyrody, odpadów- (41) 276 09 34 Sprawy z zakresu ochrony gruntów rolnych, gospodarki nieruchomościami (41) 276 09 35 |
Pomoc społeczna |
Organizacje pozarządowe |
|
668 302 162 (41) 276 09 44 (41) 276 09 43 e-mail: [email protected] |
Pracodawcy – środki PFRON |
|||
Osoby niepełnosprawne – środki PFRON |
|||
Orzekanie |
Orzeczenia |
Przekazanie dokumentacji (oryginał i kserokopia) drogą pocztową lub pozostawiając w skrzynce umieszczonej przy wejściu do budynku Powiatowego Zespołu, przy ul. Glinianej 10A. |
(41) 275 42 32 604 221 107 |
Nieodpłatna pomoc prawna |
Świadczenie nieodpłatnych porad prawnych i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego |
Osoba potrzebująca pomocy przed jej udzieleniem składa za pośrednictwem e-mail wniosek zawierający oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. W wyjątkowej sytuacji, uzasadnionej brakiem dostępu do Internetu – wniosek taki może być złożony przez telefon. |
(41) 276 09 19 e-mail: [email protected] |
Powiatowy Rzecznik Konsumentów |
|
|
(41) 276 09 30 e-mail: [email protected] |
Powiatowy Urząd Pracy
|
Rejestracja osób bezrobotnych |
|
Sekretariat (41) 273 62 00 Fax (41) 273 62 60
(41) 273 62 01
(41) 273 62 03 (41) 273 62 05
(41) 273 62 25 Zatrudnianie cudzoziemców Staże, dotacje, refundacja kosztów wyposażenia stanowiska pracy (41) 273 62 30 Szkolenia, prace interwencyjne, KFS, studia podyplomowe (41) 273 62 36
e-mail: [email protected] |
Potwierdzanie gotowości do podjęcia pracy |
|
||
Sprawy związane z uzyskaniem ubezpieczenia zdrowotnego bezrobotnego i członków rodziny |
|
||
Zgłoszenie podjęcia zatrudnienia, uzyskania świadczeń emerytalnych, rentowych, z opieki społecznej |
|||
Prośba o wydanie zaświadczenia |
|||
Zlecenie przekazywania świadczenia na konto |
|||
Wniosek o przyznanie dodatku aktywizacyjnego |
|||
Wniosek o zwrot kosztów dojazdu |
|||
Sprawy związane z zatrudnianiem cudzoziemców |
|||
Zgłoszenia i realizacja ofert pracy |
|||
Przyjmowanie i realizacja wniosków dot. Tarczy Antykryzysowej: - pożyczka dla mikroprzedsiębiorcy, - dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorców, małych - dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych |
|||
Realizacja instrumentów na bazie dotychczas przyjętych wniosków w uzasadnionych przypadkach. Podpisywanie umów o strategicznym dla gospodarki charakterze lub w uzasadnionej przez wnioskodawcę sytuacji: - staże, - prace interwencyjne, |
|||
Informacje dotyczące wszelkich spraw załatwianych w PUP |
|
||
Zarząd Dróg Powiatowych |
Pełny zakres działalności jednostki |
|
Tel. (41) 273 02 20 Fax (41) 273 02 28 e-mail: [email protected] |