Kontrola prowadzona była od dnia 9.12.2021r. do 31.03.2022r. Dotyczyła dwóch zakresów: zarządzania zasobami ludzkimi ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania zatrudnienia, potencjalnych skarg jakie wpłynęły do PZOZ i wpływu powyższych działań na sytuację finansową PZOZ, a także przestrzegania zasad racjonalnego wydatkowania środków publicznych w zakresie gospodarki zakupowej PZOZ oraz prowadzonych inwestycji. Zakres kontroli dotyczył lat 2020 – 2021.
Zespół pracował w składzie: Sebastian Iskra – radca prawny Starostwa Powiatowego w Starachowicach (Przewodniczący Zespołu); Stanisław Wojtan – Członek Zarządu Powiatu w Starachowicach, Jerzy Materek – Członek Zarządu Powiatu w Starachowicach, Paweł Piątek – Audytor Wewnętrzny Starostwa Powiatowego w Starachowicach; Agnieszka Wajszczyk – Główny Specjalista ds. Kontroli Starostwa Powiatowego w Starachowicach; Andrzej Przygoda – Główny Specjalista ds. Kontroli Starostwa Powiatowego w Starachowicach; Katarzyna Jamroży – Główny Księgowy Starostwa Powiatowego w Starachowicach; Marta Ewa Figarska – Kierownik w Starostwie Powiatowym w Starachowicach.
W oparciu o zebrane informacje i zgromadzony materiał, stwierdzono co następuje:
Po przeprowadzonych czynnościach kontrolnych protokół z kontroli został przekazany do Dyrektora PZOZ celem odniesienia się do zawartych w nim wniosków. Dyrektor PZOZ pismem z dnia 12.05.2022 roku nie wniósł zastrzeżeń do ustaleń zawartych w treści protokołu.
Do dyrekcji PZOZ zostaną skierowane zalecenia pokontrolne celem ich wdrożenia.
Cały zgromadzony materiał w przedmiotowej sprawie został przekazany właściwym organom na potrzeby prowadzonego postępowania. Do czasu zakończenia postępowania nie będziemy udzielać informacji w tej sprawie.